maandag 29 september 2008

Sociale netwerken




Na verschillende netwerken bekeken te hebben kom ik tot de conclusie dat ik toch meer opteer voor de serieuze kant, zoals Dizzie Met info over boeken e.d. Zo las ik daar dat er in de Pieterskerk in Leiden op 4 oktober een Antiquarische Boekenbeurs plaatsvindt. Op zo'n netwerk kunnen wij als Zeeuwse Bibliotheek natuurlijk ook onze activiteiten e.d. kwijt. Altijd wel iemand die er speciaal voor naar Middelburg komt.

Maar ik loop nog niet echt warm voor al dat sociaal gebeuren. Waarom moet ik mijn hebben en houen delen met zoveel anderen, waarbij je ook nog moet oppassen met wat je schrijft, want alles blijft vastliggen voor het nageslacht. En zodra je vriend bent met vrienden op Hyves, kunnen al die vrienden je krabbels lezen.

Gisteravond bood mijn dochter aan om samen met haar een haar Hyves pagina te bekijken. Leuk haar profiel te zien en met wie zij "vrienden is". Leuk om haar basisschoolklasgenootjes nu op de foto te zien. (er vanuitgaande dat de foto echt is). Leuk al die mensen die je je vriend kunt noemen. En wat denken sommige dat ze populair zijn, door wel 745 vrienden te hebben. Je typt gewoon een naam in van iemand die kent of van vroeger kent en dan maar afwachten of je geaccepteerd wordt.
Terwijl we de foto's en een aantal profielen bekijken flikkert het scherm op met die en die is online, maar echt krabbelen doet ze eigenlijk maar met een paar. Maar wat is nu leuker: via hyves of via de msn chatten? Lijkt veel op elkaar.

Gelijk maar de vraag aan mijn dochter voorgelegd wat de bibliotheek met hyves kan en wat zij op hyves van de bibliotheek verwacht: informatie over activiteiten, nieuwe dingen (gratis internet), maar ook tips die wij nu in 23 dingen leren zoals googledocs, librarything, welke informatie is betrouwbaar e.d., nieuwe aanwinsten van boeken die je in je profiel aangeeft dat je die graag leest.

Zo zag ik bij het inloggen met 23 dingen dat bibliotheek Eindhoven actief is op hyves met o.a. aangeboden: Een (bij)baan bij de bibliotheek? info over Taiwan-avond en China-avond, het Literair café en tips over de website van de bibliotheek en bibliotheekcafé De Verlichting (Cafe/Club).

Ook iets voor ons????????

1 opmerking:

davidovix zei

Hoi Beatrijs

Weer een mooi en goed stukje op je blog. Over de sociale kant heb ik ook zo mijn twijfels maar dat heb je ook op mijn blog al kunnen lezen. Aan de andere kant moeten we ook erkennen dat onze kinderen er toch wat anders over denken !!!

Gr
Kees