vrijdag 5 september 2008

Instant messaging



Met het fenomeen chatten hebben we kennis gemaakt in de cursus van Marina. Toen was het helemaal nieuw voor mij. Mijn eerste chatsessie met een Vlissingse collega was wel even wennen. Ook nu nog wil ik te veel tekst in een keer typen en vergeet dan op enter te drukken, waardoor er aan de andere kant gevraagd wordt: ben je er nog? Toen ik dit thuis vertelde was mijn dochter verbaasd over die opmerking, want onder in beeld komt de tekst: ... is een bericht aan het typen.
Laatst heb ik de chat ook gebruikt om iemand aan informatie over een boek te helpen. Op het moment dat ik de info gevonden had, ben ik gaan kijken of ze online was. Natuurlijk was ze dat, want die jeugd van tegenwoordig!!! Ik heb toen gelijk de juiste links door gechat.
Nu hebben we natuurlijk de meebochat via de site van de Zeeuwse Bibliotheek. Tot nu toe 3x een vraag gehad. In de theorie las ik dat je ook op je eigen website een meebochat widget kunt toevoegen. Leek me het proberen waard en ja hoor ik kan nu met de bezoekers van mijn blog communiceren.

3 opmerkingen:

Alinda Mastenbroek zei

mmm nu wil ik vanaf de balie met je chatten maar ben je niet online! Waarschijnlijk al naar huis haha. Groot gelijk!
Fijn Weekend!!

groetjes,
Ali

davidovix zei

Heey Beatrijs

Zaterdagmiddag rond 14.00 uur. Wilde je ookf ff gedag zeggen maar helaas offline. Jammer hoor, dan maar zo een goed weekend wensen. PRachtig plaatje erbij trouwens. Ziet in er inderdaad erg sportief uit.

Gr
Kees

Dietertje zei

@Alinda en Kees
Jammer dat ik voor jullie niet online was. Ik moet er nog aan wennen om hem aan te zetten als ik ga 23dingen. Ik zal mijn leven beteren.