vrijdag 5 september 2008

Documenten delen



Nu ik weet van het bestaan van google docs, zie ik mogelijkheden om het te gaan toepassen. Zonder gesleep met memorystick kun je overal je documenten raadplegen.
Maar vooral het samenwerken aan een document is een groot voordeel. Zo zou mijn dochter er vorig schooljaar al iets aan gehad hebben, want aan het eind van het jaar kon ze voor een extra punt haar Duitse schrift inleveren, maar als je het overtypte kreeg je extra punten. Met een paar meiden hebben ze de hoofdstukken verdeeld en over en weer emails met bijlage gestuurd. Google docs was praktischer geweest, want welk doument was nu ook alweer de laatste versie?
Ook hier intern zou ik het kunnen toepassen bij het saneren van de romans, want we houden elkaar op de hoogte wat we gedaan hebben en waar we gebleven zijn. Nu moet je elkaar een mail met bijlage sturen, de bijlage opslaan en je eigen gegevens toevoegen.

1 opmerking:

Marleen zei

Leuk voorbeeld van Melanie. Gaat ze het ook gebruiken denk je?
Ik heb de boys nog niet kunnen overtuigen in ieder geval. MSN is handiger volgens hun.