woensdag 4 juni 2008

Opleuken mijn netvibes en mijn blog

Tussendoor aan de balie bezig geweest met het opleuken van mijn netvibes-pagina en het verbeteren van de indeling. Na heel wat gesleep, hoger plaatsen, rechts plaatsen staan nu alle biebbloggers alfabetisch (een echte biebtik van mij). Daar waar het niet gelijk duidelijk was vanwie het blog is, heb ik de blognaam aangepast.
Ook mijn blog heeft weer iets nieuws toegevoegd gekregen namelijk het plaatsen van videobalken: 1 over tuinen (verticale stand) en 1 over musicals (horizontale stand).
Op mijn netvibespagina, bij inhoud toevoegen, vond ik een aantal leuke widgets die op je netvibespagina makkelijk te plaatsen zijn. Deze wilde ik ook graag in mijn blog hebben, dus het stukje op bindingen geraadpleegd Fleur op met Widgets en kwam zo ook terecht bij Google gadgets. Helaas is het mij maandag na veel proberen nog niet gelukt om ze op mijn blog te krijgen. Zal tot donderdag moeten wachten om een hulplijn in te schakelen.
Van collega Julia heb ik de oplossing gekregen voor mijn doorschakel probleem in netvibes om rechtstreeks op de desbetreffende site te komen: ... "Misschien dat het met het aanzetten van de optie 'open direct op de site' wel gaat zoals je wilt. Zo heb ik het zelf bij alle blogs ingesteld, zodat als je erop klikt het gelijk op de site opent. (je moet het wel per stuk instellen, zoals ik in de link bij jou blog laat zien). "
En inderdaad het werkt!!!

Zo nu aan de slag met flickr.

3 opmerkingen:

Harlekineke zei

Hallo Beatrijs,

Met dat vullen en opleuken van netvibes ben ik ook nog steeds bezig. Beetje te lang, maar ik zal er zo mee stoppen. Over dat sorteren op alfabet heb ik ook zitten nadenken maar ik heb het mezelf erg moeilijk gemaakt door zoveel feeds op te nemen. Nu heb ik een heleboel tabs. En de belangrijkste feeds staan daarin weer bovenaan. Dan zie ik ze gelijk. Misschien werkt het voor mij zo, en anders dan moet ik ook nog met dat alfabetiseren aan de slag.
Groetjes Ineke

davidovix zei

Heey Buure

Dat ziet er allemaal al behoorlijk strak uit en ik las een paar bruikbare tips ter verfraaing van mijn eigen blog. Kiek maar uut ik bespeur zowaar behoorlijk wat enthoussiasme en dat in deze tijd waarin het onkruid groeit als kool. Hoe meer onkruid in haar tuin des te blogt ze !!!
Nee hoor gaat al hoed kommen !!!

gr
Buurman Kees

Marleen zei

Dat opleuken is je goed gelukt zeg! Het wordt steeds mooier...

Dat alfabetisch maken is wel grappig inderdaad :-)