woensdag 28 mei 2008

Feeds

Toch maar eerst aan de slag gegaan met ding 4 en 5. Net gedaan of ik er nog niets vanaf wist en bij het begin begonnen met het lezen en doorlinken. Toen is mij opgevallen dat er naar een oude vorm van netvibes wordt verwezen. In de afgelopen 2 jaar dat ik netvibes gebruik is hij kleurrijker geworden en geeft hij ook aan hoe lang geleden een bericht geplaatst is. Vandaag ook nog van een collega geleerd hoe je op een snellere manier alles lezen kunt markeren.
Bij het theoriestukje over rssfeeds van bibliotheken werd de bibliotheek van Oss als voorbeeld genoemd. Deze pagina kreeg ik niet geopend. Toch jammer dat de site van de Zeeuwse Bibliotheek geen mogelijheid heeft om rssfeeds te ontvangen. Anders had je weer een publicatiekanaal erbij om mensen te bereiken.
Ik had nog geen tabindeling, maar nu ik alle blogs heb opgenomen, is de tabindeling toch wel handig.
Nu weet ik ook wat google blogsearch is. Omdat deze link nederlandstalig is en ik hem misschien nog weleens kan gebruiken heb ik hem als link op mijn blog geplaatst.
Verder heb ik mijn pagina in netvibes voorzien van een andere achtergrond en thema. Het is nu echt mijn eigen pagina geworden met tabs.
Daar ik het leuk vind om van sommige blogstukjes de reacties te lezen, moet je bij alle feeds die ik heb op het artikel doorklikken om de website te openen. Met 1 uitzondering en dat is het blog van onze Henk. Als je hier in netvibes op een blogstukje klikt, schakelt hij direct door naar zijn blogwebsite. Is erg handig en scheelt veel geklik. Misschien voor anderen: voorbeeld doet volgen! Misschien weet Henk de oplossing!

4 opmerkingen:

BirdBlok zei

BirdBlok groet Dietertje. Ga dit weekend ook stoeien met RSS en heb inmiddels al veel info gelezen op de blogs van de collega's. Vroeger op school viel ik ook in de categorie: Afkijken.....Maar bij deze cursus mag dat. Gek eigenlijk, nu het mag zoek ik het liever zelf uit :)

Fijn dat je mijn blog ook leest. Hoop dat ik van het weekend inspiratie heb om weer een post te plaatsen. Moet in elk geval over RSS gaan. Misschien hang ik er wel een andere betekenis aan....

Goed weekend,
Proost,
M

Unknown zei

Dat is inderdaad handiger maar volgens mij geen standaard-optie in blogger. Ik heb er laatst mee gestoeid in feedburner. Daar kun je dat ergens instellen. Maar daar moet ik nog eens wat beter voor gaan zitten...

Leuk dat de RSS je goed bevalt!

Julia zei

Hoi Beatrijs,
Misschien dat het met het aanzetten van de optie 'open direct op de site' wel gaat zoals je wilt.
Zo heb ik het zelf bij alle blogs ingesteld, zodat als je erop klikt het gelijk op de site opent. (je moet het wel per stuk instellen, zoals ik in de link bij jou blog laat zien)

Groetjes Julia

Dietertje zei

@Henk: rssfeed op de reacties gaat bij de meeste blogs niet

@Julia: de tip van de dag! het werkt perfect. Goed om er het voorbeeld bij te doen. Ik heb inmiddels al mijn feeds aangepast en alles schakelt nu gelijk door.
Wat mij betreft: zet dit stukje op je eigen blog, want niet iedereen leest de reacties, maar de blogs worden wel bijgehouden.