vrijdag 20 juni 2008

Chinese Temple in Jalan Bandar, Kuala Lumpur

Bij het lezen van de overpeinzingen van Kees, waar het hem nog niet duidelijk is hoe hij dit alles in zijn werk kan toepassen, moest ik gelijk denken aan een mail die ik onlangs van Vincent Rotermundt via Aladdin kreeg. getiteld: "'Flickr als inlichtingentool: Tijdens een inlichtingendienst vroeg een klant naar een afbeelding van Chinese Tempels, zowel van het interieur als van de buitenkant. Aangezien in de aanwezige collectie geen titels aanwezig waren bood ik haar een alternatief aan, in de vorm van het fotoprogramma Flickr. ik liet haar zien dat je met zoekwoorden chinese en temples diverse, zoniet talloze, afbeeldingen op deze manier kon terug vinden. De klant was er zeer content mee."'
Een van de resultaten heb ik toegevoegd.

3 opmerkingen:

Marleen zei

Wat leuk dat je de dingen al hebt toegepast in de praktijk... We zijn het ons niet altijd bewust maar ik vermoed dat dat wel vaker voor zal komen. Leuk om te lezen, hoe dan ook...

davidovix zei

Heey Buurre

Wederom een hoeie tip !!! komt inderdaad wel vaker voor aan de balie dat mensen een afbeelding van iets of iemand zoeken !!

gr
Kees

Manu's Blog zei

Beatrijs,

Ik heb heb ook al iemand razend enthousiast achtergelaten met Flickr. 23 dingen, het werkt!!!