vrijdag 23 mei 2008

eentweedrie

Gelukt! Ik kan nu weer verder na mijn blokkade.
Het aanmaken van een gmailaccount ging makkelijk. Iedereen kan dus zosnel een eigen emailadres aanmaken. Dan het blog aanmaken: is een stuk eenvoudiger dan ik altijd gedacht had. De stappen werden duidelijk uitgelegd. Snap nu waarom mensen zeggen: even een blogje maken. De basis is snel gedaan, het verfraaien en opleuken kost meer tijd.
Maar toen: ik kon niet meer verder. Ik kreeg de melding uw blog is geblokkeerd en niet gepubliceerd vanwege mogleijke schending van de servicevoorwaarden. Schrik: wat nu, want de robots voor spampreventie van Blogger hebben getetecteerd dat uw blog lijkt op spamblog. We hebben uw aanvraag ontvangen voor een beoordeling ter bevestiging dat uw blog geen spamblog is. Wanneer een medewerker uw blog heeft bekeken, ontvangt u een bericht.
Dus 2 dagen wachten: we hebben uw verzoek tot ontgrendelen ontvangen. Namens de robots bieden we onze excuses aan voor het vergrendelen van blog.
Toch aardig van die robots!!
Dus toen ik kon ik dit bericht gaan plaatsen. Tijdens het wachten ben ik wat blogs van jullie gaan bekijken en hier en daar gereageerd. Het plaatsen van een reactie is verschillend: Bij blogger wordt de reactie na verificatieletters gelijk geplaatst, en bij wordpress heb je die verificatieletters niet, maar krijg je de mededeling: je reactie wacht op goedkeuring van de beheerder. De beheerder bepaalt dus of de reactie geplaatst wordt. In wordpress ben je dus echt je eigen beheerder van je blog. Bij blogger kunnen al mensen de reactie gelezen hebben, voordat jij als auteur beslist dat de reactie verwijderd moet worden.
Als je verschillende blogs achterelkaar bekijkt, dan is me ook opgevallen dat je bij wordpress het blog moet sluiten om weer bij het blogoverzicht te komen en bij blogger met de toets vorige.
Maar toen Alinda en Ineke online kwamen ging mijn theorie niet meer op, want zij werken onder blogger en toch moet je ook hun blog afsluiten. Dus deze blogs openen zich anders.
Zo nu ga ik nog wat aan de vormgeving doen en dan begint het weekend.

3 opmerkingen:

Alinda Mastenbroek zei

Hoi Beatrijs,

Leuk hoor je blogje! Ziet er ook goed uit. Nu nog een paar widgets toevoegen en klaar is kees! Wat widgets precies zijn kun je idd op mijn blogje lezen! In de cursus 23dingen komt het niet echt uitgebreid aan bod. Daar behandelen we bijvoorbeeld wel librarything en dat kun je weer als widget op je weblog laten zien. Als je wilt laat ik je het wel een keer zien, wat het is en wat je precies met een widget kan!

Marleen zei

Welkom! Leuk om je bevindingen te lezen.

Veel succes, Dietertje :-)

Harlekineke zei

Ha Beatrijs,

Mooi dat je die robots te slim af geweest bent.
Jouw blog ziet er heel mooi uit, vooral met die gave diavoorstelling.
Met dat terug naar de blogpagina's gaan, zit ik ook nog te modderen.
Groetjes Ineke